Acubiz Time Enkel och digital tidsregistrering
Acubiz Time är en komplett lösning för snabb och enkel tidsregistrering för både anställda, chefer och HR- och ekonomiavdelningarna.
Registreringar som arbetstid, semester, ledighet, sjukdom och tidsförbrukning relaterade till interna eller externa projekt och kundärenden blir enkelt och snabbt. Lösningen är uppbyggd kring två moduler, så du kan välja efter dina behov.

Tidsregistrering som passar dina krav
Acubiz
tid grundläggande
Grundläggande | Grundläggande tidsregistrering
Du kan till exempel dra nytta av:
- Registrering av grundläggande arbetstid (t.ex. timanställda och frilansare)
- Registrering av ledighet och semester
- Registrering av frånvaro (t.ex. sjukdom, barns första sjukdag och särskild frånvaro)
- Rapportering och dataexport
- Enkel och snabb registrering med vår mobilapp, Acubiz One
- Intuitivt användargränssnitt i mobilapp och admingränssnitt
- Enkel personaladministration
Acubiz
tid avancerad
Avancerad | Detaljerad tidsregistrering
Du kommer att dra nytta av allt i Acubiz Time Basic och:
- Detaljerad registrering av arbetstid (t.ex. på projekt, ärenden, kunder, klienter, avdelningar)
- Konfigurerbar enligt dina krav
- Grund för fakturering och kontroll av fakturerade timmar
- Konfiguration av användarnas grundtid, t.ex. för planering och analys av kapacitet och resursanvändning
- Övertidsregistrering
- Enkel efterlevnad av arbetstidsregler, lagstiftning och kollektivavtal
Ett digitalt verktyg för tidsregistrering
När tidsregistrering måste vara enkel
Acubiz Time Basic och Acubiz Time Advanced gör det intuitivt och enkelt för anställda att registrera sin arbetstid, antal tillbringade timmar, frånvaro och semester. Välj om dina krav är enkel registrering och hantering av arbetstid eller detaljerad tidsförbrukning baserat på en veckorapport. Registreringen hanteras med vår användarvänliga mobilapp, Acubiz One . Det är möjligt att konfigurera specifika frånvarokategorier som är relevanta för din organisation och via admingränssnittet är det enkelt att exportera data som kan importeras till ditt lön- och lönesystem. PRODUKTBLAD (PDF)
- Enkel registrering av semester, frånvaro och timmar.
- Projektledning och fakturerbara timmar.
- Alla registreringar görs digitalt - Inga kalkylark eller scheman.
- Kommer att gynna både personal, ledning och ekonomi.
- Rapporter och dataexport.
- Snabb och exakt löneadministration.
- Full kontroll över ekonomin för interna och externa projekt, kunder, klienter och ärenden.
Enkel dokumentation i förhållande till tidsregistrering
Registrering av timmar, frånvaro och semester
Projekt och ärenden för omfakturering
En lösning för all tidsregistrering.
Acubiz Tid Grundläggande
Acubiz Time Basic-modulen erbjuder alla typer av företag en digital lösning för enkel registrering och hantering av arbetstid, semester och frånvaro. Fördelen med digital registrering är att det blir väldigt enkelt att hålla salaray-administrationen uppdaterad inom detta område – ett område där många företag spenderar för mycket manuell arbetstid.
Acubiz Tid Avancerad
Acubiz Time Advanced-modulen är perfekt för företag som arbetar projekt- och fallbaserat. Det är till exempel företag inom konsultverksamhet, ingenjör, ansvarspersoner, bygg- och jurister, reklam- och PR-byråer samt IT-företag.
Time Advanced-modulen bygger på en struktur som använder en veckorapport . Modulen är konfigurerad enligt individuella kundkrav relaterade till projektlistor, ärendelistor, kundlistor och andra ekonomiska dimensioner (t.ex. avdelningar eller divisioner). Dessutom kan användarna konfigurera sin grundtid och sedan kan veckorapporten användas. Användaren kan definiera favoritkategorier - en funktion som gör det supersnabbt att spela in tidsförbrukning på t.ex. långsiktiga projekt eller fasta återkommande uppdrag. Data kan exporteras via admingränssnittet och sedan importeras till ekonomi-, löne- och lönesystem eller användas för affärsanalys.
Fördelar för ditt företag

Anställd
- Tidsbesparande, intuitivt och digitalt
- Översikt över tidsförbrukning och frånvaro
- Inga kalkylark eller scheman

Godkännare
- Flexibel godkännandeprocess
- Bättre resurshantering.
- Översikt över spenderade timmar

Ekonomi
- Detaljerad projekt- och fallfinansiering
- 100% översikt och dokumentation
- Enkel omfakturering
Så fungerar det
Acubiz Time är en lösning för digital tidsregistrering. Den kan köpas separat eller anslutas till en befintlig lösning.
Vi erbjuder lösningar och tjänster för hantering av medarbetarkostnader och alla relaterade processer i relation till Expense Management. Våra lösningar kan kombineras och din slutliga installation beror på dina behov.
Allmän registrering av arbetstid
Tidsregistrering blir allt viktigare för alla typer av arbetsgivare. EU-domstolen har under 2019 fattat förhandsavgörande i ett ärende som fastställer att medlemsstaterna måste se till att arbetsgivarna inrättar processer för att säkerställa att anställdas faktiska arbetstid registreras. Detta för att säkerställa att anställdas rättigheter relaterade till maximalt veckoarbetstid samt dagliga och veckovila viloperioder kan följas. Detta väcker ett antal frågor relaterade till hur denna registreringsuppgift kan lösas i det verkliga näringslivet. Acubiz Time är lösningen. Läs mer om ärendet här .
Vill veta mer? Kontakta oss.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.
30 minuter när du är tillgänglig.
Låt oss ringa dig.
Hos oss eller hos er.