Acubiz Invoice Leverantörsskulder automatisering
Med Acubiz Invoice får du ett automatiserat och digitalt arbetsflöde för dina leverantörsskulder och leverantörsfakturaprocess. Det erbjuder exakt datautvinning och fullständig synlighet. Det ger dig också en snabb och effektiv godkännandeprocess som kan hanteras via vår mobilapp, Acubiz One .

Digital och automatisk fakturahantering
Automatisk igenkänning av fordringsägare
Snabb och korrekt datainsamling
Automatisk bokföring
Elektroniska fakturor (OIOUBL)
Godkännande och kontroll av arbetsflöden via en intuitiv mobil plattform
Digitalt arbetsflöde för hantering av leverantörsfakturor
Inga fler långsamma och pappersbaserade processer
Automatisk bokföring av leverantörsfakturor görs baserat på konfigurerbara standarder för varje specifik leverantör och den angivna fakturan bifogas (pdf, png eller jpg). Detta innebär att dokumentation alltid finns i digitalt format. Påklagare kan enkelt godkänna fakturor innan de automatiskt dirigeras till bokföring i ditt ERP-system.
- Digital fakturahantering, exakt datautvinning och automatisk bokföring
- Molnbaserat så att du kan hantera leverantörsfakturor var som helst och när som helst
- Effektiv och flexibel godkännandeprocess - anpassa godkännandeflöde (upp till två godkännare)
- Undvik komplexa inköpssystem och leverantörsfakturor i ditt inköpsflöde
Elektroniska fakturor (OIOUBL/EAN)
Leverantörernas elektroniska fakturor (OIOUBL- eller EAN-fakturor) kan skannas, bokföras och godkännas i Acubiz Invoice. En elektronisk faktura är inte en faktura som skickas som PDF, JPEG eller PNG – även om de också skickas digitalt och online. Å andra sidan, skickas elektroniska fakturor och tas emot i ett standardiserat och strukturerat elektroniskt format – till exempel OIOUBL.
Vi stöder elektroniska fakturor i Danmark och flödet av elektroniska fakturor inom Acubiz Invoice är följande: leverantören skickar fakturan i OIOUBL-format till företagets EAN-nummer via ”Nemhandelsregisteret” och därefter direkt till Acubiz.
Efteråt skannar Acubiz Invoice de elektroniska fakturorna som kunderna tar emot, läser informationen på fakturan och gör den redo för kontroll, godkännande och efterföljande bearbetning på ekonomiavdelningen.
Acubiz help:
- för att dirigera dig till och få dig registrerad i “Nemhandelsregisteret” och få ett EAN -nummer skapat
- för att få alla framtida elektroniska fakturor i OIOUB -format från leverantörer skickade direkt till Acubiz Invoice
- för att konfigurera fordringsägare, konton och dimensioner
Fakturahantering via tre steg

Skanning och datainsamling
Processen initieras med skanning av kostnadsfakturor samt efterföljande datafångst och klassificering av data. Acubiz ger tillgång till marknadens bästa och mest exakta skanningsprogram för fakturor. Vi använder skannmotorn från Paperflow .
Skanningsprocessen stöds av avancerad AI-teknik och levererar precision som är på nivå med mänsklig läsning – bara 10 gånger snabbare.
Detta första steg är avgörande för att säkerställa 100% digitalt och automatiskt flöde därefter. Acubiz bearbetar de flesta fakturaformat – papper, PDF, etc. – och levererar och strukturerar data korrekt.
Automatiskt fakturaflöde
Efter skanning och datainsamling startas ett automatiserat arbetsflöde som hanterar redovisning, distribution och godkännande av kostnadsfakturorna. Borgenärer kan ställas in med standardredovisning så att bokföringen görs automatiskt. Godkännanden ställs in efter den enskilda kundens behov (t.ex. när det gäller organisationsstruktur, affärsregler etc.) och reglerna för distribution och godkännandeflöde definieras.
Själva godkännandeuppgiften kan enkelt hanteras via Acubiz One eller Acubiz EMS . Godkännaren har enkel och tydlig tillgång till all dokumentation om de enskilda fakturorna, inklusive kopior av originalfakturorna.
Integration till ekonomisystem
Det sista steget i processen innebär att man exporterar data till ett ERP- eller bokföringssystem för att säkerställa snabb och korrekt redovisning. När arbetsflödet för redovisning, distribution och godkännande har slutförts kan en utdata med redovisningsfärdiga data genereras.
Dessa data kan överföras till ett redovisningssystem via automatisk integration eller manuell export och efterföljande manuell inmatning till redovisningssystemet.
Digital hantering av företagets kostnadsfakturor ger dig också en överblick och inblick i processen. Denna insikt kan användas för att kontinuerligt förbättra processen och öka graden av automatisering.
Så fungerar det
Acubiz Invoice är en lösning för automatisk fakturahantering. Den kan köpas separat eller anslutas till en befintlig lösning.
Vi erbjuder lösningar och tjänster för hantering av medarbetarkostnader och alla relaterade processer i relation till Expense Management. Våra lösningar kan kombineras och din slutliga installation beror på dina behov.
Vill veta mer? Kontakta oss.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.
30 minuter när du är tillgänglig.
Låt oss ringa dig.
Hos oss eller hos er.