Case Story: Rosendahl Design Group
En digital och automatiserad lösning ger betydande tidsbesparingar
Innan Rosendahl Design Group gick med i den digitala vågen inom Expense Management upplevde de en utmaning bland annat med tiden de spenderar på försoning. Att förena det ena föremålet efter det andra var en uppgift som tog flera dagar att komma igenom.
Tid för mer värdefulla uppgifter
Rosendahl Design Group implementerade för några år sedan en digital Expense Management-lösning. Med detta lyckades de lyfta sin Expense Management-process och samtidigt ge sina anställda en flexibel och användarvänlig lösning för att hantera sina kostnader och körsträcka samt optimera godkännandeflöde.
Den stora skillnaden upplevde Christine Ødegaard Edvardsen när hon introducerades, under ett årsmöte med Acubiz 2017, för möjligheten att dagligen övervaka vad som är tilldelat för drift, vad som har ordnats och inte lösts av medarbetaren samt vad som är förväntas faktureras under månaden. Ofta vet företagen inte omfattningen av de anställdas kostnader förrän en faktura har mottagits. Först då kan alla kreditkortstransaktioner bokas. Med Acubiz kan de kontinuerligt boka kostnader, samtidigt som anställda betalar sina kostnader eller körsträcka i appen.
”Varje månad sparar jag ungefär en hel dags arbete genom att automatisera försoningsprocessen”, utarbetar Christine Ødegaard Edvardsen. En tidsbesparing som är mer än vad hon vågade hoppas på – och som hon påpekar är resultatet av ett bra samarbete och förståelse för även de mindre vardagliga utmaningarna.
Samarbete och dialog leder till fördelar
När en administrativ process lyfts med en digital och automatiserad lösning resulterar det ofta i en förändringsprocess för de anställda. Därför väljer många företag att genomföra det steg för steg för de anställda. Att bygga en bra relation med den valda leverantören av digital programvara bör därför ingå i checklistan när du väljer leverantör.
Rosendahl Design Group startade med en standardlösning för kostnadshantering. Därefter har flera processer och detaljer automatiserats och lyftts digitalt – i en takt som matchar deras behov och utmaningar.
Regelbunden kontakt i form av årsmöten och bra samarbete mellan Acubiz konsulter och medarbetare på Rosendahl Design Group leder till fördelar med även små justeringar. I detta exempel har detaljerna i tillhandahållandet och översikten ökat arbetsglädjen hos Christine Ødegaard Edvardsen som enskild anställd. Hon sparar nu 96% av den tid hon tidigare spenderat på manuell avstämning. Den frigjorda tiden ger tid till mer värdefulla uppgifter som leder till större fördelar för Rosendahl Design Group. Samtidigt får hon en fullständig översikt över utestående belopp som ännu inte har reglerats av de anställda.
Samtidigt digitaliserade Rosendahl Design Group processen för utländsk återbetalning av moms, vilket har lett till besparingar både vad gäller tid och resurser.
Allt serveras på ett silverfat. Nu kan jag få en ögonblicksbild av vad som är avsatt för drift och avstämning i vårt ERP-system, Axapta. Det sparar mig timmar av manuellt arbete. Personligen kan jag nu fokusera på andra och mer värdefulla uppgifter – och inte använda så mycket tid varje månad på försoning. Min gissning är att jag varje månad sparar ungefär en hel dags arbete genom att automatisera försoningsprocessen.
Christine Ødegaard Edvardsen, Revisor hos Rosendahl Design Group
Detaljer
Om Rosendahl Design Group
Innovation, kreativitet och respekt för dansk designtradition – det här är nyckelorden bakom Rosendahl Design Group. Ambitionen är att skapa ny och hållbar design i den kvalitet som dansk design är känd för – och samtidigt skydda danska designskatter genom att återupptäcka klassiker.
Rosendahl Design Groups portfölj består av åtta varumärken: Rosendahl, Holmegaard, Lyngby Porcelain, Kay Bojesen Denmark, Arne Jacobsen Clocks, Bjørn Wiinblad Denmark, GLOBAL och Juna. Gemensam nämnare är att dessa varumärken gör vardagen vackrare, skapar värde för kunderna, omfamnar innovativ design för hem och representerar ett antal danska designs älskade klassiker.

Vill veta mer? Kontakta oss.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.
30 minuter när du är tillgänglig.
Låt oss ringa dig.
Hos oss eller hos er.