Case story: Alm. Brand

Utmaningen

Tillbaka 2014, Alm. Brand behövde ett snabbare och mer flexibelt arbetsflöde för sin kostnadshanteringsprocess. Ekonomiavdelningen fick kostnader för kontroll mycket sent i processen, vilket var en enorm utmaning. Den anställde fyllde i ett formulär, bifogade sina kvitton på det och fick ersättning från ett kassaregister i Alm. Brand kontor. Efter detta fick ekonomiavdelningen utgifterna för kontroll. Detta manuella arbetsflöde var problematiskt eftersom utgifterna kontrollerades efter att den anställde hade fått ersättning.
På grund av den besvärliga processen samlade de anställda också sina utgifter för att stapla. Detta resulterade i stora arbetsbelastningar med manuell skrivning för ekonomiavdelningen.

Lösningen

Alm. Brand använder kostnadsfunktionen i Acubiz One som en del av deras Acubiz Corporate-lösning. De överväger dock att använda företagskreditkort i framtiden, vilket kommer att resultera i en automatisk matchning mellan transaktioner och kostnader. Chefer kan enkelt och snabbt godkänna eller avböja utgifter på språng med godkännandefunktionen.

Resultatet

Alm. Brands anställda är glada över Acubiz eftersom de kan hantera sina utgifter digitalt och på resande fot utan att behöva vänta i kö i kassan. De märker knappt att de betalar ut pengar för Alm. Varumärke, eftersom det är så enkelt att registrera en kostnad, få den godkänd och få ersättning.

Alm. Brand uppskattar att ekonomiavdelningen sparar hela två till tre dagar per månad genom att undvika manuell skrivning. Cheferna på Alm. Brand är också mycket nöjda med Acubiz, eftersom de nu godkänner sina anställdas utgifter digitalt och på språng. Tidigare var chefer fysiskt tvungna att skriva varje kostnad. Detta var tidskrävande och det slutade ofta som en uppgift med lägre prioritet. Acubiz har förändrat uppfattningen om detta och arbetsflödet för godkännande är nu snabbt, enkelt och digitalt.

Sammantaget har det resulterat i betydande tidsbesparingar, bättre kontroll av godkännandeflöde och enklare ersättning för anställda.

Våra kunder säger Acubiz är helt klart ett av de system som har varit enklast att implementera och det är också det mest fördelaktiga systemet för hela organisationen. Det beror på att alla använder Acubiz. Det är ett av de enda systemen vi har, där alla anställda är användare. Och det har definitivt varit en framgång. Mina kollegor är verkligen nöjda med Acubiz.

Henriette Bjerg Persson, Head of Administration and Service hos Alm. Brand

Detaljer

Kund: Alm. Brand

Lösning: Acubiz Corporate

Webb: www.almbrand.dk/english

Om Alm. Brand

Alm. Brand är en dansk finansiell grupp som grundades redan 1792. Idag täcker de alla sina kunders finansiella behov inom bank, försäkring och pension.

Alm. Brand logo

Vill veta mer? Kontakta oss.

För att fylla i formuläret måste du först acceptera våra marknadsföringscookies.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.
Få en onlinedemonstration

30 minuter när du är tillgänglig.

Låt oss prata.

Låt oss ringa dig.

Låt oss träffas.

Hos oss eller hos er.

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

För att fylla i formuläret måste du först acceptera våra marknadsföringscookies.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.

Gratis och utan förbindelse

För att fylla i formuläret måste du först acceptera våra marknadsföringscookies.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.