Låt dina företagskort ta hand om kvitton och bokföring

Ge företagskorten superkrafter

Digitalisera resan med en kostnad, från det ögonblick det inträffar till det ögonblick då den bokas och redovisas med Acubiz.

Acubiz ansluter till både företagskort och ekonomisystem och gör det möjligt för användaren att förbereda transaktionsdata för bokföring – digitalt, automatiskt och med all nödvändig dokumentation. På detta sätt kan ditt företag spendera kort ”ta hand om bokföring”.

Från korttransaktion till bokföring

Firmakort och Acubiz

Inget mer extraarbete

Företagskort används för att betala företagsrelaterade utgifter som uppstår när de anställda utför sitt arbete. Ett företagskort har många fördelar, men varje gång det används för att betala något uppstår faktiskt merarbete. Detta extra arbete är relaterat till dokumentation av mottagande och syfte, godkännande, bokföring, redovisning och kontroll.

Ingen mer manuell bearbetning

Uppgiften att samla in lämplig dokumentation och annan kostnadsrelaterad information som ekonomiavdelningen behöver för bokföring och redovisning är ofta manuell, tidskrävande och besvärlig. Därför är det klokt att digitalisera och automatisera utgiftens väg, från det ögonblick då den uppstår till det ögonblick då den bokförs och redovisas.

Anslut företagskorten till ekonomisystemet

Med Acubiz kan företagskort enkelt integreras med ett ekonomisystem. Acubiz-applikationen tar hand om följande:

Synkroniserar transaktionsdata

från användarens företagskort.

Underlättar association

av den information och dokumentation som krävs.

Levererar data

till ekonomisystemet - bokföring är klar.

Den digitala resan av transaktionerna slutar i bokföringsklar form

När Acubiz är implementerat och integrerat är det konfigurerat för att hantera tre huvudgrupper av data 100 % digitalt. Användarna hanterar uppgifterna enkelt och intuitivt med vår mobilapp Acubiz One.

Viss information finns redan tillgänglig digitalt genom MCC-koder från korttransaktionsdata. Det kan t.ex. vara information som datum och tid för köpet, köpesumma, valuta och handlare.

Myndigheterna kräver att kvittot (eller en kopia) från varje utgift sparas antingen fysiskt eller digitalt i fem år – enligt den danska bokföringslagen (kraven kan skilja sig från land till land). För vissa typer av utgifter (t.ex. representation) finns det också rättsliga krav på registrering av syfte och deltagarnamn – enligt dansk skattelagstiftning.

Företag har vanligtvis regler och policyer för dokumentation av utgifter – dels för hur pengar får användas, dels för att bokföringen ska vara korrekt och korrekt. Ofta krävs det att de anställda dokumenterar syfte, kostnadstyp, avdelning, relaterat projekt eller kundärende osv. Detta är variabler som är beroende av företagets komplexitet och struktur när det gäller finansiella dimensioner.

Acubiz integreras med alla företagskort och ekonomisystem

Acubiz integration: VISA

Anslut Acubiz till Visa.

Acubiz integration: Mastercard

Anslut Acubiz till Mastercard.

Acubiz integration: Eurocard

Anslut Acubiz till Eurocard.

Acubiz integration: First Card

Anslut Acubiz till First Card.

Acubiz integration: Diners Club

Anslut Acubiz till Diners Club International.

Acubiz integration: American Express

Anslut Acubiz till American Express.

Acubiz integration: Sydbank

Anslut Acubiz till Sydbank.

Integration med Spar Nord

Anslut Acubiz till Spar Nord.

Acubiz integration: Danske Bank

Anslut Acubiz till Danske Bank.

Acubiz integration: Handelsbanken

Anslut Acubiz till Handelsbanken.

Integration med Nykredit

Anslut Acubiz till Nykredit.

Acubiz integration: Jyske Bank

Anslut Acubiz till Jyske Bank.

Acubiz integration: Nordea

Anslut Acubiz till Nordea.

Acubiz integration: Bank Connect

Anslut Acubiz till Bank Connect.

Acubiz x Jutlander Bank

Anslut Acubiz till Jutlander Bank.

Hittar du inte ditt system i listan?

Vi integrerar med alla företagskort och ekonomisystem – även om de inte finns med på listan. Kontakta oss och hör mer.

5 fördelar med företagskort

Samarbete med Nordea First Card

Acubiz kan integreras med alla företagskort. dessutom har vi ett samarbete med Nordea, där vi erbjuder ett komplett paket med First Card-företagskort och Acubiz – vår lösning för att registrera och hantera utgifter – för danska Nordea-företagskunder.

Läs också om

Vill veta mer? Kontakta oss.

För att fylla i formuläret måste du först acceptera våra marknadsföringscookies.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.
Få en onlinedemonstration

30 minuter när du är tillgänglig.

Låt oss prata.

Låt oss ringa dig.

Låt oss träffas.

Hos oss eller hos er.

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

För att fylla i formuläret måste du först acceptera våra marknadsföringscookies.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.

Gratis och utan förbindelse

För att fylla i formuläret måste du först acceptera våra marknadsföringscookies.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.