Låt dina företagskort ta hand om kvitton och bokföring
Ge företagskorten superkrafter
Digitalisera resan med en kostnad, från det ögonblick det inträffar till det ögonblick då den bokas och redovisas med Acubiz.
Acubiz ansluter till både företagskort och ekonomisystem och gör det möjligt för användaren att förbereda transaktionsdata för bokföring – digitalt, automatiskt och med all nödvändig dokumentation. På detta sätt kan ditt företag spendera kort ”ta hand om bokföring”.
- Integration mellan företagskort och ekonomisystem
- Data för bokföring - helautomatisk
- Stöder lokala regler och förordningar
- Support för företags spenderingspolicies
Från korttransaktion till bokföring

Inget mer extraarbete
Företagskort används för att betala företagsrelaterade utgifter som uppstår när de anställda utför sitt arbete. Ett företagskort har många fördelar, men varje gång det används för att betala något uppstår faktiskt merarbete. Detta extra arbete är relaterat till dokumentation av mottagande och syfte, godkännande, bokföring, redovisning och kontroll.
Ingen mer manuell bearbetning
Uppgiften att samla in lämplig dokumentation och annan kostnadsrelaterad information som ekonomiavdelningen behöver för bokföring och redovisning är ofta manuell, tidskrävande och besvärlig. Därför är det klokt att digitalisera och automatisera utgiftens väg, från det ögonblick då den uppstår till det ögonblick då den bokförs och redovisas.
Anslut företagskorten till ekonomisystemet
Med Acubiz kan företagskort enkelt integreras med ett ekonomisystem. Acubiz-applikationen tar hand om följande:
Synkroniserar transaktionsdata
från användarens företagskort.
Underlättar association
av den information och dokumentation som krävs.
Levererar data
till ekonomisystemet - bokföring är klar.
Den digitala resan av transaktionerna slutar i bokföringsklar form
När Acubiz är implementerat och integrerat är det konfigurerat för att hantera tre huvudgrupper av data 100 % digitalt. Användarna hanterar uppgifterna enkelt och intuitivt med vår mobilapp Acubiz One.
- 1 Transaktionsuppgifter från företagets kort
Viss information finns redan tillgänglig digitalt genom MCC-koder från korttransaktionsdata. Det kan t.ex. vara information som datum och tid för köpet, köpesumma, valuta och handlare.
- 1 Rättsliga krav på utgiftsuppgifter
Myndigheterna kräver att kvittot (eller en kopia) från varje utgift sparas antingen fysiskt eller digitalt i fem år – enligt den danska bokföringslagen (kraven kan skilja sig från land till land). För vissa typer av utgifter (t.ex. representation) finns det också rättsliga krav på registrering av syfte och deltagarnamn – enligt dansk skattelagstiftning.
- 1 Krav på uppgifter om utgifter
Företag har vanligtvis regler och policyer för dokumentation av utgifter – dels för hur pengar får användas, dels för att bokföringen ska vara korrekt och korrekt. Ofta krävs det att de anställda dokumenterar syfte, kostnadstyp, avdelning, relaterat projekt eller kundärende osv. Detta är variabler som är beroende av företagets komplexitet och struktur när det gäller finansiella dimensioner.
Acubiz integreras med alla företagskort och ekonomisystem
Hittar du inte ditt system i listan?
Vi integrerar med alla företagskort och ekonomisystem – även om de inte finns med på listan. Kontakta oss och hör mer.
5 fördelar med företagskort
- Inga privata utgifter för den anställde. Företagskort ökar effektiviteten och de anställdas tillfredsställelse genom att göra det enkelt och flexibelt att betala företagsrelaterade utgifter.
- Ökad kontroll och säkerhet för företaget. Ofta är det möjligt att övervaka korten och ändra användningsvillkor, t.ex. utgiftsgränser, i realtid.
- Förbättrad överblick och ökad transparens - ett effektivt verktyg som hjälper till att analysera, spåra och kontrollera kostnader med hög noggrannhet.
- Många företagskort har förmåner och extrafunktioner, som rabatter och reseförsäkringar.
- Kan integreras med Acubiz, vilket gör det möjligt att importera bokföringsklara data till ett ekonomisystem.
Samarbete med Nordea First Card
Acubiz kan integreras med alla företagskort. dessutom har vi ett samarbete med Nordea, där vi erbjuder ett komplett paket med First Card-företagskort och Acubiz – vår lösning för att registrera och hantera utgifter – för danska Nordea-företagskunder.
Läs också om
Vill veta mer? Kontakta oss.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.
30 minuter när du är tillgänglig.
Låt oss ringa dig.
Hos oss eller hos er.