Tidsregistrering
Tidsregistrering är, som namnet antyder, registrering av tid eller timmar. I det här sammanhanget handlar det om registrering av arbetstid. Tidsregistrering ger överblick och kan hjälpa till att hålla reda på vad de anställda lägger sin tid på och hur mycket tid de lägger ner.
Digital tidsregistrering på mobilen
Visualisera omfattningen av arbetsuppgifterna
Översikt över den faktiska tidsåtgången
Registrering av arbetstider i Acubiz
Företag har olika behov och krav på en lösning för tidsregistrering. Därför är vår lösning Acubiz Time uppbyggd kring två moduler: Acubiz Time Basic för grundläggande tidsregistrering och Acubiz Time Advanced för detaljerad registrering av tidsåtgång.
- 1 Tryck på tidsikonen (klockan) längst ner i appen eller tryck på plus och sedan ”tidsregistrering”.
- 2 Välj relevant tidsregistreringskategori (interna möten, träning, utbildning, försäljningstid etc.).
- 3 Välj antingen antal timmar eller dagar beroende på kategori.
- 4 Skicka för godkännande genom att trycka på ”Redo”
- 1 Tryck på tidsikonen (klockan) längst ner i appen eller tryck på plus och sedan ”tidsregistrering”.
- 2 Tryck på ikonen för veckovis rapportering.
- 3 Välj en dag och tryck på plus.
- 4 Välj relevant tidsregistreringskategori (interna möten, träning, utbildning, försäljningstid etc.).
- 5 Välj antingen antal timmar eller dagar beroende på kategori och ange tilläggsinformation vid behov.
- 6 Tryck på ”Klar” när veckan är över och få en översikt över veckans timmar.
- 7 Skicka in för godkännande genom att trycka på “Bekräfta”.
- Den här funktionen finns i lösningen Acubiz Time
Inga fler manuella tidrapporter
Klassisk och digital tidsregistrering
Många studentassistenter eller deltidsanställda med timlön har försökt registrera sina timmar på ett klassiskt tidsschema. Detta innebär mycket manuellt arbete, men en digital lösning för tidsregistrering kan göra vardagen enklare för både den anställde, godkännaren och ekonomiavdelningen. Med en digital tidsregistreringslösning kan du registrera dina timmar när som helst och var som helst
En automatiserad tidsregistreringsprocess
Arbetstagaren kan registrera timmar digitalt varje dag eller efter en vecka. Chefen godkänner också digitalt, och ekonomiavdelningen kan importera uppgifterna till företagets lönesystem.
Allt som allt en mer automatiserad process som minimerar risken för fel och sparar tid.
Visualisera omfattningen av arbetsuppgifterna
Många företag investerar i en lösning för tidsregistrering så att deras anställda kan registrera sin exakta arbetstid – det kan handla om specifika uppgifter, ärenden, projekt, kunder osv.
Den faktiska tidsåtgången visualiseras, och arbetsmönster och omfattningen av uppgifterna/projekten blir kristallklara i fråga om tidsåtgång. Dessa uppgifter är värdefulla för företagen eftersom de ger en överblick och insikt om huruvida arbetsflödena kan effektiviseras.
Läs om tidsregistrering på Acupedia
Läs om godkännande med Acubiz
Låt Acubiz ta hand om alla dina utgifter
Vill veta mer? Kontakta oss.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.
30 minuter när du är tillgänglig.
Låt oss ringa dig.
Hos oss eller hos er.