Resekostnadsrapport

Den klassiska kostnadsredovisningen bygger på att den anställde samlar in och samlar ihop kvitton för en viss aktivitet, t.ex. en affärsresa. Den anställde registrerar sedan kvittona, fyller i en resekostnadsrapport och skickar den till ekonomiavdelningen för godkännande.

Resekostnadsrapporter i Acubiz

Även om många företag föredrar vår Fast Track-tjänst, där de anställda hanterar varje enskild utgiftstransaktion i det ögonblick den uppstår och på språng, kan Acubiz också hantera den klassiska reseutgiftsrapporten direkt från mobilen:

Resekostnadsrapport vs. Fast Track

Resekostnadsrapport

  • Översikt över alla utgifter.
  • Alla utgifter skickas för godkännande på en gång.

Påskynda

  • Översikt över utgifter i realtid.
  • Större precision i prognoser och rapportering på kostnadssidan för ekonomiavdelningen.
  • Snabbare avveckling och redovisning för ekonomiavdelningen.
  • Medarbetarna kan skicka alla utgifter för godkännande i samma ögonblick som de uppstår.

Alternativet till resekostnadsrapporter

Tidigare har resekostnadsrapporter varit det vanligaste sättet att hantera utgifter som anställda har initierat. Det är fortfarande fallet för många företag, men ny teknik och en önskan om en högre grad av effektivitet har lett till en modernare utgiftsprocess, där företagen hanterar utgifterna i samma ögonblick som de uppstår. Det finns vissa nackdelar med att göra klassiska resekostnadsrapporter. De kan skapa flaskhalsar för ekonomiavdelningen i slutet av månaden, eftersom rapporterna ofta kommer att skickas i omgångar. Detta innebär att företaget förlorar överblicken över de personalrelaterade utgifterna i verksamheten.

Alternativet till resekostnadsrapporterna är enskilda utgiftstransaktioner, där varje utgift registreras och skickas för godkännande omedelbart – oavsett om det rör sig om en kontantutgift, en kreditkortstransaktion, milersättning osv. Acubiz var först på marknaden med detta tankesätt och tillvägagångssätt, som vi har döpt till Fast Track. Kunderna inspirerade oss att bryta med idén om att samla utgifter i en hög. I stället skapade vi möjligheten att låta de anställda registrera, bearbeta och slutföra utgifterna i realtid och på språng – det är det överlägset snabbaste och mest effektiva sättet att hantera utgifter.

Läs mer om vår tjänst Fast Track

Vill veta mer? Kontakta oss.

För att fylla i formuläret måste du först acceptera våra marknadsföringscookies.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.
Få en onlinedemonstration

30 minuter när du är tillgänglig.

Låt oss prata.

Låt oss ringa dig.

Låt oss träffas.

Hos oss eller hos er.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

För att fylla i formuläret måste du först acceptera våra marknadsföringscookies.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Gratis och utan förbindelse

För att fylla i formuläret måste du först acceptera våra marknadsföringscookies.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.