Resekostnadsrapport
Den klassiska kostnadsredovisningen bygger på att den anställde samlar in och samlar ihop kvitton för en viss aktivitet, t.ex. en affärsresa. Den anställde registrerar sedan kvittona, fyller i en resekostnadsrapport och skickar den till ekonomiavdelningen för godkännande.
Resekostnadsrapporter i Acubiz
Även om många företag föredrar vår Fast Track-tjänst, där de anställda hanterar varje enskild utgiftstransaktion i det ögonblick den uppstår och på språng, kan Acubiz också hantera den klassiska reseutgiftsrapporten direkt från mobilen:
- 1 Välj "Resekostnadsrapport" i menyn
- 2 Välj start- och slutdatum för resan, land, syfte och eventuellt ett projekt
- 3 Tryck på "Lägg till kostnad" och lägg till en kostnad - antingen genom att välja bland befintliga kostnader eller genom att skapa en ny
- 4 Förbereda och skicka reseutgiftsrapporten för godkännande när alla utgifter har lagts till
- Den här funktionen finns i Acubiz Expense.
Resekostnadsrapport vs. Fast Track
Resekostnadsrapport
-
Översikt över alla utgifter.
-
Alla utgifter skickas för godkännande på en gång.
Påskynda
-
Översikt över utgifter i realtid.
-
Större precision i prognoser och rapportering på kostnadssidan för ekonomiavdelningen.
-
Snabbare avveckling och redovisning för ekonomiavdelningen.
-
Medarbetarna kan skicka alla utgifter för godkännande i samma ögonblick som de uppstår.
Alternativet till resekostnadsrapporter
Tidigare har resekostnadsrapporter varit det vanligaste sättet att hantera utgifter som anställda har initierat. Det är fortfarande fallet för många företag, men ny teknik och en önskan om en högre grad av effektivitet har lett till en modernare utgiftsprocess, där företagen hanterar utgifterna i samma ögonblick som de uppstår. Det finns vissa nackdelar med att göra klassiska resekostnadsrapporter. De kan skapa flaskhalsar för ekonomiavdelningen i slutet av månaden, eftersom rapporterna ofta kommer att skickas i omgångar. Detta innebär att företaget förlorar överblicken över de personalrelaterade utgifterna i verksamheten.
Alternativet till resekostnadsrapporterna är enskilda utgiftstransaktioner, där varje utgift registreras och skickas för godkännande omedelbart – oavsett om det rör sig om en kontantutgift, en kreditkortstransaktion, milersättning osv. Acubiz var först på marknaden med detta tankesätt och tillvägagångssätt, som vi har döpt till Fast Track. Kunderna inspirerade oss att bryta med idén om att samla utgifter i en hög. I stället skapade vi möjligheten att låta de anställda registrera, bearbeta och slutföra utgifterna i realtid och på språng – det är det överlägset snabbaste och mest effektiva sättet att hantera utgifter.
Låt Acubiz ta hand om alla dina utgifter
Vill veta mer? Kontakta oss.
Klicka här för att anpassa dina cookieval.
30 minuter när du är tillgänglig.
Låt oss ringa dig.
Hos oss eller hos er.